‫TheiPhoner » אייפון 5‬

יום חמישי, 2 ביוני 2011

אייפון 5 או אייפון 4S ?


חדשות אייפון : iPhone 4S יגיע הקיץ עם שבב A5, מצלמה 8 מגה פיקסל, תמיכה ב-GSM/CDMA וסים משולב

בזמן שועידת מפתחי אפל העולמית (WWDC) נמצאת ממש מעבר לפינה, שמועות האייפון האחרונות לתקופת טרום הקיץ מגיעות במהרה ובחוזקה. העדכנית ביותר נראית קצת תלושה מן המציאות, אבל היא כן מספקת כמה טענות מעניינות לגבי הכרזות חומרה שנראה מאפל השנה.
במקום שחרור של אייפון חדש בסתיו הקרוב, Macotakara טוען שה-'iPhone 4s' ישוחרר הקיץ, ושה-iPhone 5 ישוחרר באביב 2012. ה-iPhone 4S ככל הנראה יכלול שדרוג מינורי מה-iPhone 4 (בדומה למה שקרה בין ה-3G/3GS), בזמן שה-iPhone 5 יהיה שיפוץ מוחלט. נשמע לכם מטורף?


Macotakara הוא אתר אפל יפני שלאחרונה הפציץ את השמועה הזאת. בדיווח, Macotakara מתייחס אל הסיפור מאתר דומה, DigiTimes, על כך שאפל מקצרת את נפח משלוח ה-iPhone 4 בציפייה לשחרור קרב של iPhone חדש.
לכאורה, ה-iPhone 5S יהיה "גרסא שונה" של ה-iPhone 4, ישוחרר הקיץ, ויהיה לו שבב A5, מצלמת 8 מגה פיקסל, תמיכה ברשתות GSM/CDMA, וסים משולב. הדיווח מ-Macotakara לא יכל לאמת אם המכשיר יהיה בעל ליבה כפולה או לא.
דווח בחודש שעבר שאפל שלחה אבי-טיפוס של iPhone ‘4S’ למפתחים למטרות בדיקה. מכשירים אלו ככל הנראה כללו שבב A5.
מצלמת 8 מגה פיקסל לא תהיה משהו מוזר לאפל, מכיוון שכבר שמענו כמויות של ראיות על כך שלאייפון הבא תהיה מצלמת 8 מגה פיקסל. תמיכת פס בסיס אוניברסאלית ל-GSM/CDMA היא גם הגיונית. אם תזכרו, בכיר מחברת וריזון לאחרונה פלט שהאייפון הבא יהיה "מכשיר גלובאלי".
המחשבה על כרטיס סים משולב היא קצת יותר מעניינת. Macotakara טוען של-iPhone 4S יהיה עיצוב נטול-סים עם מספר אנטנות לתמיכה במספר ספקיות שירות. סים משולב שכזה יאפשר למשתמש לבחור בספקית הרצויה ולתכנן מהאייפון עצמו.
היו מלמולים בזמן האחרון על שינוי בעיצוב הסים מאפל, והמנכ"ל של פרנץ' טלקום לאחרונה אמר שאפל חיפשה אחר כרטיס סים "קטן ודק יותר" למכשירים עתידיים.
למרבה העניין, דיווח זה מ-Macotakara לא התייחס לפלאש LED שמקומו שונה אשר דיווחים עדכניים הציעו.


המפרט של מכשיר iPhone 4S זה איננו מפתיע, זה החלק של "שחרור בקיץ" של הדיווח אשר מעלה את הגבה. עד עכשיו, לא שמענו דבר מלבד אימות אחר אימות לכך שאפל תדלג על לו"ז השחרור הטיפוסי עבור חומרת ה-IPhone ותכריז על האייפון הבא באירוע בסתיו הקרוב.
אם אפל למעשה מחכה עד שנה הבאה לאייפון חדש לגמרי, אלו הן חדשות טובות עבור אלו שקנו את האייפון 4 בשנה שעברה ומחכים לשדרוג גדול. יתר האנשים יצטרכו לחכות ולראות.
WWDC תהיה המילה האחרונה על כל חומרת אייפון לקיץ זה. אם לא תהיה הכרזה על אייפון בשבוע הבא, אז לבטח נראה שחרור של אייפון בסתיו הקרוב.
מה אתם חושבים? כל העסק הזה של ‘iPhone 4S’ נשמע לכם לגיטימי?